Dr. Aslı Eralp
  • saç tedavileri

SAÇ TEDAVİLERİLERİ

Saç dökülmesi, erkek ve kadınlarda farklı nedenlerle hayatın belli bir döneminde yaşanmaktadır.

Saç Dökülme Nedenleri:

1) Bazı vitamin ve mineral eksiklikleri( demir, vitamin B12, folik asit, çinko vs)
2) Bazı hormonal sorunlar (tiroid fonksiyon bozuklukları, polikistik over)
3) Gebelik sonrası
4) Erkek tipi dökülme-Androgenetik dökülme (testesterona bağlı)
5) Bazı deri hastalıkları ile birlikte görülen dökülmeler (seboreik dermetit, psöriasis, lupus, liken planus vs.)
6) Mevsimsel, ağır egzersiz ve zayıflama sonrası görülen dökülmeler

Saç dökülmelerinde nedene yönelik tedavi önemlidir. Neden tespit edildikten sonra altta yatan bir eksiklik veya bir hastalık varsa bu düzeltilmeli yoksa kıl folliküllerini destekleyecek tedaviler uygulanmalıdır.

SAÇ DÖKÜLMESİNDE KULLANILAN SAÇI GÜÇLENDİRİCİ TEDAVİLER

1) PRP (Platelet Rich Plasma):

PRP tedavisi kandaki trombosit denilen hücrelerin yoğun miktarda toplanıp ihtiyaç olan bölgeye enjeksiyonundan ibarettir.

Trombositler yara onarım mekanizmasında öncü hücreler olup, kolajen sentezini ve büyüme faktörlerini arttırırken doku kanlanmasını desteklerler. Bu şekilde saç kök hücresini uyarırlar ve yeni saç çıkışını hızlandırırlar.

PRP tedavisi 15 gün aralıklarla 4-6 seans uygulanmalıdır. Kişinin trombosit sayısı önemlidir.

PRP Kimlere Uygulanmaz:

Trombosit sayısı düşük olanlara
- Yoğun sigara kullananlara
- Kanser tedavisi görenlere
- Hepatit taşıyıcısı olanlara uygulama yapılmaz.

2) MEZOTERAPİ

Mezoterapi, saç kök hücresini destekleyecek vitamin, aminoasit, hyaluronik asit ve büyüme faktörlerinin saçlı deriye enjeksiyonudur.

Bu moleküller saçın sağlıklı uzamasını sağlarken yeni saç çıkışını da uyarırlar.

Haftada bir uygulanacak ortalama 6-8 seans mezoterapi ile saç kök hücresi desteklenmiş olur.

Mezoterapi, PRP ile birlikte uygulandığında alınan sonuçlar daha iyi olmaktadır. Her iki tedavi birlikte uygulandığında ayda bir olacak şekilde 4 seans yeterli olmaktadır. İyilik halinin devamı için belli aralıklarla bu tedaviler tekrarlanmalıdır.

3) DERMATERAPİ

Dermaterapi, üzerinde 1-1,5 mm uzunluğunda çelik iğneler bulunan silindirik bir tamburun saçlı deride gezdirilmesi ve açılan minik deliklerden saçın ihtiyacı olan moleküllerin yedirilmesi tedavisidir.

Bu tedavi 10-15 gün aralıklarla olacak şekilde 4-6 seans uygulanmaktadır.

4) LAZER TEDAVİSİ

Lazer tedavisinde farklı dalga boyları kullanılmaktadır. Son dönemde thulium lazerle saçlı deride mikro kanallar açılarak bu kanallardan vitamin ve kök hücreler saçlı deriye yedirilmektedir. Bu şekilde aynı zamanda saçlı deride bir yara onarım mekanizması da uyarılmaktadır. 10 gün arayla 6-8 seans önerilmektedir.

5) OTOLOG MİKROGREFT TEDAVİSİ

En son teknoloji olan bu tedavide, ense bölgesindeki hormonlardan etkilenmeyen saçlı deriden 3 adet 3mm’lik minik deri parçaları alınıp işlemden geçirilmekte ve ihtiyaç olan bölgeye ayrıştırılan hücreler enjekte edilmektedir.

Bu tedavi yöntemi tek seanslık bir işlemdir. Saç kök hücreleri ayrıştırılarak zayıf bölgelere bu hücreler enjekte edilmektedir. Bu işlemden sonra parça alınan bölgelere 2 gün su değdirilmemelidir. Kişide sosyal hayatı engelleyecek herhangi olumsuz bir durum olmamaktadır. Kişinin kendi hücreleri olduğundan alerji riski yoktur.

Sonuçlar 3 aydan itibaren gözlemlenmeye başlamaktadır. Daha fazla saç yoğunluğu istendiğinde 6 ay sonra işlem tekrarlanabilmektedir.

Saç dökülmesi ve açılan bölge çok fazla değilse saç ekimine alternatif bir yöntemdir.