Mezoterapi

Mezoterapi, Dr. Michel Pistor tarafından geliştirilen estetik amaçlı tıbbi bir işlemdir. Mezoterapi cildin ihtiyacı olan farklı medikal içerikli maddelerin mikroenjeksiyon tekniğiyle cilt ve cilt altına uygulanmasıdır.

Mezoterapinin kullanıldığı alanlar nelerdir?

1- Selülit Tedavisi

Mezoterapi ile cilt altına şırınga edilen maddeler, selülitli alanda kan akımını ve lenfatik dolaşımı düzenler, yağ depozitlerini azaltır ve sertleşmiş bağ dokuyu düzeltir. Selülit tedavisi için mezoterapi ile 4-10 haftada, haftada bir kez olmak üzere başarılı sonuçlar alınır. Eğer hasta diyet ile bunu korursa sonuçlar kalıcı olabilir.

2- Bölgesel Yağlanma

Mezoterapi,enjeksiyon alanındaki yağ dokunun yıkılmasını hızlandırır. Ancak mutlaka tedaviye alınan kişi de diyetine uymalıdır.

3- Cilt Gençleştirme (Yüz Mezoterapisi - Mezolifting)

Güneş hasarı ve kollajen kaybı birleşerek cildin dolgunluğunu ve görünümünü bozar. Mezoterapi yoluyla hiyaluronik asit, vitaminler, antioksidanlar ve aminoasitler cilt altına şırınga ile verilir. Bunlar ciltte kollajen sentezini uyarır; gençleşme, sıkılaşma ve parlaklık oluşumuna katkıda bulunur. Haftalık uygulamalar şeklinde 6-8 seans tedavi yapılır.

4- Çatlak ve Skar tedavisi

Skar oluşmuş bölgeye uygulanacak mükerrer mezoterapi işlemleri ile doku yenilenmesi hızlanır. Bu bölgelere 1-2 hafta aralıklarla 8-10 seans mezoterapi yapılabilir.

5- Saç dökülmeleri (Alopesi)

Alopesi saçların dökülerek bölgesel veya tümden azalması veya yok olmasıdır. Özellikle bazı tip saç dökülmelerinde oldukça iyi sonuçlar alınmaktadır. Hastanın problemine göre haftalık veya iki haftalık seanslar şeklinde 4-10 seans yapılır.

Mezoterapi kimler için uygun değildir?

- Gebelerde
- İnme (felç) geçirmiş kişilerde
- İnsülin bağımlı diabetes mellitus (şeker hastalığı) olanlarda
- Kanserli hastalarda
- Kan pıhtılaşma bozukluğu olan kişilerde
- Çoklu ilaç tedavisi gerektiren kalp hastalığı bulunan kişilerde mezoterapi uygulanmaz.

Mezoterapinin yan etkileri nelerdir?

Enjeksiyon bölgesinde geçici morluk, ödem ve kızarıklıklar oluşabilir.

Mezoterapiye cevap ne zaman başlar?

Hastalığın ciddiyetine göre ve vücut yapısına göre cevap değişir. Ancak genel olarak 2-3 seansta sonuç alınmaya başlar.