Hyaluronik Asit

Hyaluronik Asit Uygulaması Nedir?

Hyaluronik asit uygulamaları, hyaluronik asidin mezoterapi şeklinde uygulandığı medikal-kozmetik bir tedavidir. Hyaluronik asit cilde nem kazandırmak ve elastikiyetini arttırmak amacıyla uygulanmaktadır. Cilt altına çok ince iğne ile uygulanan enjeksyonların etkisi yaklaşık 3 ay sonra görülmeye başlanır.

Cildin Yaşlanması ve Kollajen

Cildimiz yaşlandıkça kollajenini, kollajenin yapı taşı olan hyaluronik asidi ve yağ dokusunu kaybeder. Bu da cildin sarkmasına, kırışıklıklara ve derin cizgilerin oluşmasına neden olur. Hyaluronik asit, cildimizin genç kalmasında çok önemli bir rol oynar. Hyaluronik asit cildin nemli kalmasını sağlarken kollajen üretimini tetikleyerek cilt sıkılığını ve canlılığını arttırır. Hyaluronik asit aynı zamanda anti-oksidan etki gösterek cildimizi serbest radikallerin zararlı etkilerine karşı korur. Hyaluronik asit böylece cildin yaşlanmasının gecikmesine ve cilt gençleştirmeye (antiaging) yardımcı olmaktadır.

Işık Dolgusu

Işık dolgusu denilen uygulamada kişinin cilt altına yoğun hyaluronik asit, 8 aminoasit, 3 antioksidan, 3 mineral ve vitaminler verilmektedir. Bu şekilde cilt altı bağ dokusunda hızlı bir yenilenme ve kollajen üretimi meydana gelmektedir. Uygulamalar ayda bir olacak şekilde 3 kez yapılmalıdır. Ancak cilt onarım ihtiyacı daha fazla olan ileri yaştaki kişilere daha sık ve daha fazla sayıda uygulama yapmak gerekebilir.

Gençlik Aşısı

Gençlik aşısı, hem çapraz bağlı hem de serbest hyaluronik asitten oluşan bir cilt yenileme ürünüdür. Çapraz bağlı hyaluronik asit ciltteki kırışıklıkları doldururken serbest olan formu cildi nemlendirir ve kollajen yapımını uyarır. Ayda bir olacak şekilde 2-3 seans şeklinde uygulanır.

Hangi Bölgelere Uygulanır ?

- Alın / Kaş Ortası
- Gözler ve Ağız çevresi
- Yüz / Boyun / Dekolte / El Üzerleri

Tedavi Hangi Aralıklarla ve Kaç Kez Uygulanır?

30-35 yaşlarındaki kişilerde cilt elastikiyeti henüz bozulmadığından özellikle nem kazandırmak ve oluşabilecek kırışıklıkları engellemek amacıyla 15 günde bir 2 seans olarak uygulamak yeterli olacaktır. İyilik durumunu devam ettirmek için 3- 6 ayda bir seanslar tekrarlanabilir. Daha ileri yaşlarda ise ilk 2 seansdan 30 gün sonra hyaluronik asidin kalıcılığını arttırıp kırışıklıkların azalması için 3 seans uygulama yapılır.

Herhangi Bir Yan Etkisi Var Mıdır?

- Bu tedavi güvenilir bir uygulamadır. Enjeksiyon yerlerinde minimal morluklar oluşabilir. Bunlarda 2-3 gün içinde yok olur. Allerjik reaksiyonlar çok nadiren gözlenebilir.
- Hamile bayanlar ve warfarin kullananlar dışında rahatlıkla uygulanabilir. Aspirin kullanıyorsa morarmayı engellemek amaçlı 2-3 gün öncesinden itibaren kesilmelidir.
- Hyaluronik asidin erken absorbsiyonunu engellemek için sauna, hamam gibi sıcak ortamlardan uzak durulmalıdır.