• Akne Rozasea

Akne Rozasea Tedavisi

Akne Rozasea Nedir?

Akne rozasea bir tür deri hastalığıdır. Bu hastalık genellikle yüz bölgesinde ve yüzün orta kısmında aktif olan bir rahatsızlıktır. Orta yüz bölgesini tutan akne rozasea hastalığı, bu bölgedeki kılcal damarların genişlemesi ile seyrederken sınırları belli kırmızı ve içi iltihaplı sivilceler yani akneler oluşturan bir hastalıktır. Tedavisi ve kontrol altına alınması ise mümkündür.

Rozasea Nedir?

Rozasea bir kılcal damar genişlemesi problemidir. Gül hastalığı olarak da bilinen rozasea genellikle beyaz tenli insanlarda yaygın olarak görülür. Çünkü beyaz ten, güneşin zararlı ışınlarından daha çok etkilenir ve kılcal damarlar daha çok genişlemeye maruz kalır çatlar ve yayılımlı kızarıklık gözlenir. Bu yayılımlı kızarıklık ve kılcal damar problemi ise rozaseadır.

Akne Nedir?

Akne iltihaplı sivilcelerdir ve hormonal dengesizlikler, ergenlik dönemi gibi hormonal değişim, gelişimler sonucunda oluşmaktadır.

Akne Rozasea Nasıl Tedavi Edilir?

Akne rozasea, haricen uygulamalr ve lazer sistemleri kullanıalrak lazer ile tedavi edilebilmektedir.

Akne rozasea tedavisi için, Retinoid yani a vitamini türevleri içeren bazı krem ve medikal losyonlar kullanılabilir. Bu tedaviler başlangıç evresindeki akne rozasealar için daha başarılıdır. Yayılan ve ilerleyen problemlerde haricen uygulamalar yetersiz kalabilir. Bu durumlarda ise en etkili tedavi şekli lazerdir.

Lazer ile Akne Rozasea Tedavisi

Lazer sistemleri bir çok cilt probleminde tedavi sağlamaktadır. Aktif akne tedavisinde olduğu gibi akne rozasea tedavisinde de akne ve kılcal damarlar lazer ile tedavi edilebilmektedir.

Uygun lazer sistemi seçilerek, lazerin ayarlamaları yapılır. Problemli alan lazer ışınları ile belli bir rotada taranır. Bu tarama esnasında lazerin ısısı ve şiddeti ile, genişleyen kılcal damarlar deforme edilir. Deforme olan kılcal damarlar kendisini toparlamaya başlar ve genişleyen damar problemleri yani rozasea ortadan kalkar. Bunun yanı sıra rozasea üzerindeki aktif akne oluşumları da aynı etki ile kurutulur ve ciltteki akne oluşumuna neden olan etkiler kontrol altına alınır. Kısacası aynı etki mekanizması ile 2 problem birden çözümlenir. Bu tedavi ile ciltteki yağlanma da dengelenir ve cilt tedavi edilirlen daha canlı ve parlak gösterilir. Kollajen uyarımı da sağlandığı için sıkılaşma ile cilt gençleştirme etkiside yaratılmış olur.

Lazer ile Akne Rozasea Tedavisi Fiyatları Nedir?

Lazer ile akne rozasea tedavisi fiyatları, problem derecesine göre değişmektedir. Bu nedenle kontroller ile tedavi planı netleştirilmelidir. Fiyat bilgisi ve randevu için kliniğimizi arayarak bilgi edinebilirsiniz.